Efekti u „Planeti majmuna: Početak” unapređeni u odnosu na „Avatar“

Od serkisa do Cezara

Snimanje pokreta prvi put na filmskom setu


Dok su prethodni filmovi iz serijala „Planeta majmuna“ probijali granice kada su u pitanju filmske maske i šminka, novi film iz kultne franšize, „Planeta majmuna: Početak“, doneo je značajan napredak u kompjuterski generisanim vizuelnim efektima.

Novozelandski studio WETA WORKSHOP, poznat po radu na „Avataru“, „King Kongu“ i trilogiji „Gospodar prstenova“, za potrebe snimanja nove „Planete majmuna“ unapredio je tehniku snimanja pokreta (motion capture). Ova tehnika zasniva se na snimanju pokreta glumaca, koji se kasnije prenose na likove dizajnirane uz pomoć računara. Po prvi put ovaj studio i filmska ekipa „Planete majmuna“ snimali su pokrete na filmskom setu, umesto u posebnoj situaciji, ispred zelenog platna.

Glavnu ulogu u ovom procesu imao je glumac Endi Serkis, zahvaljujući kojem je kreiran lik Cezara, inteligentne šimpanze koja započinje revoluciju primata. Endi Serkis ima značajno iskustvo u ovoj vrsti glume – zahvaljujući njemu kreirani su Golum iz „Gospodara prstenova“ i King Kong.

Opisujući proces snimanja pokreta, Serkis kaže: „Kamere za snimanje pokreta prate markere, koji su kao koordinate za zglobove. Tako praktično upravljamo elektronskim skeletom kao marionetom, i to sve u realnom vremenu. Na ekranu možete videti kompjuterski generisanog majmuna koji se kreće u savršenom skladu sa pokretima nas glumaca. Markeri na našim licima prate se kamerama koje stoje na glavi. Te kamere opremljene su majušnim LED svetlima i vrlo su detaljne“.

U specijalu (3, 5 min) o studiju WETA i radu na novoj „Planeti majmuna“ stručnjaci i filmska ekipa otkrivaju tajne kompjuterskog generisanja likova.

Specijal se nalazi na linku http://www.youtube.com/watch?v=A9EzwcZFmhs